??? ???????

Post Top Ad

Your Ad Spot

۱۳۹۶ اسفند ۲۵, جمعه

نگاهی به تاریخچه ته تاریک، نوشیدنی ملی مالزی

ته تاریک نوشیدنی ملی مالزی است که اهمیت زیادی برای مردم این کشور دارد. اگر قصد خرید تور مالزی را دارید، با نگاهی به تاریخچه این نوشیدنی همراه باشید.

معمولا بین کشور‌های مالزی و سنگاپور بحث بین اینکه کدام یک ابتدا ته تاریک را خلق کرده مطرح است اما در واقع، این نوشیدنی توسط مسلمانان هندی که برای کار به مالایا، نام قدیمی مالزی، سفر کرده بودند، ساخته شده است. البته طبیعی است که برخی از این هندیها به تماسیک، نام قدیم سنگاپور که در آن زمان بخشی از مالایا بود هم رفته باشند و به همین دلیل هم چنین بحثهایی بین مردم این دو کشور وجود دارد. 
برخی هندیهایی که به این کشور سفر کرده بودند، به فروختن چای روی آوردند. در حالی که هندیها از ادویه های مخصوصی در چای استفاده می‌کردند، این امکان برای مهاجرین در مالایا وجود نداشت. چون وارد کردن ادویه از هند فقط برای استفاده در چای هم از نظر قیمت به صرفه نبود. به همین دلیل مهاجرین هندی تصمیم گرفتند تا از موارد در دسترس برای بهبود طعم چای استفاده کنند و یکی از این مواد، شیر غلیظ بود که طعم خاصی به چای می‌داد.

مهاجرین هندی برای خود چای هم از ارزانترین نوع چای موجود که در واقع به آن خاک چای گفته می‌شود استفاده میکردند. اما خاک چای مزه بسیار تلخی دارد و دلیل استفاده از شیر و شکر هم از بین بردن این مزه تلخ بود. پس از ترکیب شیر و چای، این ترکیب چندین بار بین دو ظرف مجزا جابجا می‌شد تا مواد کاملا با یکدیگر ترکیب شوند و در نهایت، یک نوشیدنی غلیظ و لذت بخش به دست می آمد. این نوشیدنی به مرور زمان محبوبیت بسیار زیادی در این منطقه پیدا کرد و ته تاریک نام گرفت. 
محبوبیت ته تاریک به حدی است که این روز‌ها هم در بخشهای مختلف مالزی این نوشیدنی قابل خرید است و به یکی از جاذبه های گردشگری در میان خریداران تور لحظه آخری مالزی تبدیل شده. برخی آن را شیرین تر آماده می کنند که در این حالت، مقدار شیر زیاد است و برخی هم، ترجیح می‌دهند ته تاریک کمی تلخ باشد. نحوه جابجا کردن ترکیب بین دو ظرف هم چیزی است افراد به روشهای مختلف و گاهی به شکلهای نمایشی آن را انجام می‌دهند و این مساله، هنر سازنده ته تاریک را نشان میدهد. 
ته تاریک در هر زمان از روز قابل مصرف است و فروشگاهها و فروشنده های خیابانی زیادی آن را آماده میکنند. اما این نوشیدنی معمولا در وعده صبحانه یا وعده های غذایی اصلی و در کنار غذا‌های محلی مالزی استفاده میشود. یک نوع مخصوص از ته تاریک هم وجود دارد که در داخل آن چند تکه یخ ریخته می‌شود تا به یک نوشیدنی سرد تبدیل شود. 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Post Top Ad

Your Ad Spot

???????