??? ???????

Post Top Ad

Your Ad Spot

۱۳۹۶ اسفند ۲۷, یکشنبه

بهترین موزه های گرجستان


گرجستان کشوری با فرهنگ و تاریخ غنی است و در این مطلب، بهترین موزه های آن را معرفی خواهیم کرد. 
اگر قصد سفر گرجستان را دارید که این کار به لطف تورهای گرجستان، تور ارزان گرجستان و تور لحظه آخری کار ساده‌ای هم هست، بهتر است بدانید که این کشور دارای فرهنگ و تاریخی غنی است و به همین دلیل بنا‌های تاریخی متعدد و موزه ها جز جاذبه‌های گردشگری تور گرجستان می‌باشند که در این مطلب موزه های این کشور را معرفی می‌کنیم

موزه گرجستان در تفلیس
موزه گرجستان در شهر تفلیس اولین بار در سال ۱۸۵۲ بنا شده و امروزه، در آن میتوان نماد‌های زیادی از تاریخ این کشور را مشاهده کرد. در کنار این موارد، در این موزه حتی میتوان فسیلهای حیواناتی مربوط به ۴۰ میلیون سال پیش و اشیا تاریخی از عصر‌های تاریخی مختلف را مشاهده کرد. 
به علاوه یکی از جذابترین بخشهای این موزه، قسمت جواهرات باستانی آن است که در این بخش، میتوانید جواهرات و وسائل بسیار باارزشی را که توسط زمین شناسان گرجستانی در دوره های تاریخی مختلف کشف شده اند مشاهده کنید که هم بسیار باارزش و هم بسیار زیبا هستند. 

موزه National Gallery در تفلیس
کشور گرجستان هنرمندان و نقاشان بسیار مشهوری در طول تاریخش داشته است که آثار باارزشی را خلق کرده اند و برخی از بهترین نمونه های این آثار، در موزه National Gallery شهر تفلیس جمع آوری شده اند. بنای این موزه در سال ۱۹۸۸ و به دستور فرماندهان روس ساخته شد تا تجهیزات نظامی و تاریخی روسیه در آن به نمایش گذاشته شوند و به نوعی، قدرت روسیه به رخ کشیده شود. 
با این حال بعد‌ها این بنا به موزه هنری تبدیل شد و امروزه، میتوانید نقاشی‌هایی از قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی را در آن مشاهده کنید که شامل آثار هنرمندانی چون نیکو پیروسمانی، داوید کاکابادزه و چهره های مطرح دیگر این کشور هستند. 
موزه شهر سیگناگی
شهر سیگناگی گرجستان هم یک موزه بسیار کامل و عالی دارد که در آن، پنج هزار وسیله باارزش شامل وسایل چوبی، مسی، لوازم خانگی قدیمی، ابزار کشاورزی بسیار قدیمی، جواهرات و آلات موسیقی قدیمی نگهداری میشوند. همچنین در این موزه کلکسیونی از انواع سکه ها هم موجود میباشد که هم شامل سکه های قدیمی گرجستانی و هم مثلا سکه هایی از دوره ساسانیان ایران میشوند. 

موزه شهر دمانیسی
دمانیسی به عنوان پایتخت فرهنگی گرجستان شناخته میشود. چرا که این شهر قدمت بسیار زیادی دارد و در آن، بقایای انسان هایی از ۱.۸ میلیون سال پیش پیدا شده‌اند. موزه این شهر نه به شکل یک موزه معمولی که در واقع یک منطقه تاریخی است که شامل بقایای یک شهر از دوران قرون وسطا و یک سری قسمتهای باستانی و قدیمی دیگر میشود. همچنین راهنما‌هایی هم در این محل حضور دارند که اطلاعات مختلفی از آن را به اشتراک میگذارند. 
موزه سوانتی در مستیا
موزه سوانتی در شهر مستیا میزبان برخی از مهمترین آیتمها از تاریخ گرجستان و اروپا است. مثلا در این موزه میتوانید طومار‌ها و نوشته های بسیار قدیمی گرجستانی یا اشیا مذهبی قدیمی را مشاهده کنید. در این موزه همچنین یک قسمت سکه شناسی کامل هم وجود دارد که در آن میتوانید مثلا سکه هایی مربوط به قرن پنجم میلادی را که در آن در زمان در گرجستان استفاده میشدند، مشاهده کنید. همچنین تعدادی آثار هنری مربوط به دوره امپراطوری روم شرقی یا آثار مربوط به دیگر کشور‌های اروپایی هم در این موزه وجود دارند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Post Top Ad

Your Ad Spot

???????