??? ???????

Post Top Ad

Your Ad Spot

۱۳۹۷ مرداد ۱۹, جمعه

راهنمای یک پیاده روی لذت بخش در تفلیس



در صورتی که با تور گرجستان به شهر تفلیس سفر کرده اید و میخواهید با پای پیاده گردشی در این شهر داشته باشید، با ما همراه باشید تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.
تفلیس، پایتخت گرجستان، یکی از مقاصد گردشگری محبوب است که جاذبه های گردشگری بسیار زیادی مخصوصا از حیث تاریخی و فرهنگی دارد. این شهر همچنین برای افرادی که عاشق گردش با پای پیاده هستند و دوست دارند بدون سوار شدن به وسائل نقلیه و با قدم زدن شهر را بگردند، بسیار مناسب است. در این مطلب راهنمای یک پیاده روی لذت‌بخش در تفلیس را برای شما تدارک دیده ایم.
گردشتان را از خیابان روستاولی آغاز کنید
روستاولی خیابان مرکزی شهر است که در نزدیکی آن، تعداد زیادی بنای دیدنی وجود دارند. شما میتوانید گردشتان در تفلیس را از ایستگاه مترو واقع در این خیابان آغاز کنید و به عنوان اولین چیز، مجسمه شوتا روستاولی را ببنید. شاعر مشهوری که در دوران قرون وسطی زندگی میکرد و آثار مشهوری دارد. پس از آن میتوانید به سمت میدان آزادی قدم بزنید و در مسیر، بازدیدی هم از اوپرای ملی تفلیس، تئاتر باله، ساختمان پارلمان، گالری ملی و تعداد زیادی موزه داشته باشید.

در میدان آزادی توقف کنید
پس از رسیدن به میدان آزادی، در آن توقف کنید. این میدان در طول تاریخ نامهای مختلفی داشته و زمانی که گرجستان توسط روسیه کنترل میشد، نام آن میدان اروین بود و پس از تصرف این شهر توسط شوروی هم نام آن به میدان لنین تغییر کرد. با این حال امروزه نام این میدان آزادی است و به همین دلیل، یک بنای مخصوص ۳۵ متری هم در آن واقع شده است که روی آن، یک مجسمه نیز دیده میشود. این بنا که از طلا و گرانیت ساخته شده نماد آزادی گرجستان است و یکی از جاذبه های دیدنی تور تفلیس هم به شمار میرود.
از عمارت David Sarajishvili دیدن کنید
از میدان آزادی، به طرف Giorgi Leonidze حرکت کنید و سپس وارد خیابان ایوان ماکابلی شوید تا به خانه نویسندگان گرجستان برسید. این عمارت در سال ۱۹۰۵ ساخته شده است و امروزه در آن میتوانید یک سری نقاشیها و اسباب و وسایل مربوط به گذشته را مشاهده کنید که بسیار هم زیبا هستند.

از مدرسه هاگوارتز دیدن کنید
مسیرتان را در خیابان Lado Asatiani ادامه بدهید تا به مدرسه دولتی N6 برسید؛ مدرسه ای که به دلیل ساختار خاصش، مردم محلی به آن مدرسه هاگوارتز (مدرسه مشهور سری هری پاتر) میگویند. این مدرسه بنای بسیار زیبا و تاریخی دارد و دیدنش خالی از لطف نیست.
به یکی از قدیمی ترین محله های شهر بروید
از مدرسه N6، به قسمت انتهای خیابان بروید تا به میدان پوریس که به آن میدان نان هم گفته میشود برسید. از این میدان به سمت راست و به طرف خیابان بتلمی بروید که این منطقه، یکی از قدیمی ترین قسمتهای شهر است و هنوز هم بنا‌های قدیمی و چوبی زیبایی در آن دیده میشوند.
به قلعه ناریکالا بروید
وقتی به انتهای خیابان بتلمی رسیدید، مسیری منتهی به قلعه ناریکالا مشاهده خواهید کرد که با طی کردن آن، به این قلعه میرسید. قدمت این قلعه به قرن ۴ میلادی و دوران حکومت ایرانیها بر تفلیس برمیگردد. شما میتوانید روی دیوار‌های قلعه پیاده روی کنید ولی باید مواظب باشید چون دیوار‌های این قلعه حفاظ خاصی ندارند. در این قلعه همچنین مجسمه کارتلیس ددا وجود دارد که به مادر گرجستان مشهور است و از کنار این مجسمه، میتوانید دیدی عالی از شهر داشته باشید.

در باغهای بوتانیکا قدم بزنید
از قلعه ناریکالا، پله هایی منتهی به باغهای بوتانیکا دیده میشوند و پیشنهاد میکنیم حتما به این باغ بروید که فضایی ۱۶۱ هکتاری دارد و گلهای بسیار زیبایی هم در آن وجود دارند.
به سمت حمام های سولفور حرکت کنید
پس از بازدید از باغ، وارد یکی از خیابانهای بوتانیکوری یا میزا شافی شوید تا به Abanotubani برسید. در این منطقه حمامهای سنتی سولفور وجود دارند که جدا از زیبایی ظاهریشان، میتوانید در صورت داشتن وقت به داخل آنها بروید و از زیبایی عالی آنها لذت ببرید. حتی اگر وقت هم نداشته باشید، میتوانید در پارک موجود در این منطقه بنشینید و کمی استراحت کنید یا حتی به Legvtakhevi در آن نزدیکی بروید و از آبشار موجود در آن دیدن نمایید.
پس از اتمام بازدید از این منطقه، از پل متخی عبور کنید و با گذشتن از کنار کلیسا و مجسنه وختانگ گورگاسالی، بنیان‌گذار تفلیس، به منطقه ای میرسید که دید زیبایی از تفلیس قدیم، رودخانه متخواری و قلعه ناریکالا ارائه میدهد.
در پارک ریکه استراحت کنید
در کنار متخی، یک پارک بسیار بزرگ به نام پارک ریکه وجود دارد که شامل استخر‌های کوچک، یک میز بزرگ شطرنج و تعداد خیلی زیادی صندلی برای نشستن میشود. البته مهمترین جاذبه این پارک، پل صلح است که جز مدرنترین بنا‌ها در شهر تفلیس به حساب می آید و از جنس استیل و شیشه توسط یک معمار ایتالیایی ساخته شده است. این پل در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد و رابطی بین پارک رایک و خیابان ارکله ۲ است.
از برج ساعت دیدن کنید
پس از عبور از پل صلح، به خیابان ارکله ۲ برسید و از آنجا هم به سمت خیابان شاوتلی حرکت کنید. اگر دلتان یک نوشیدنی میخواهد، در این مسیر کافه های زیادی وجود دارند. سپس در ادامه مسیر، از Anchiskhati Basilica، قدیمی ترین کلیسای شهر دیدن نمایید و در نهایت به برج ساعت برسید. این برج با دست و توسط یک معمار محلی ساخته شده است و هر روز ساعت ۷ عصر هم یک نمایش عروسکی جالب در این برج برگزار میشود. همچنین راس هر ساعت، یک فرشته کوچک هم از ساعت خارج میشود و با چکش خودش ضربه ای به زنگ آن میزند.
در نهایت این خیابان را تا انتها ادامه بدهید و سپس به خیابان Nikoloz Baratashvili بروید که به میدان آزادی منجر میشود. بدین ترتیب تور پیاده روی شما در شهر به پایان میرسد. توری که در آن میتوانید تعدادی از بهترین بنا‌ها و جاذبه های گردشگری تفلیس را ببینید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Post Top Ad

Your Ad Spot

???????