??? ???????

Post Top Ad

Your Ad Spot

۱۳۹۷ فروردین ۱۳, دوشنبه

ده جاذبه گردشگری زیبا در شهر بانکوک



شهر بانکوک در میان ساکنان آن با نام کرونگ ثپ (Krung Thep) خوانده می­شود در سراسر جهان با نامی که ما میشناسیم مشهور است: یعنی همان بانکوک. جاذبه های گردشگری متعددی که در این شهر قرار دارد همانند نام بانکوک در سطح جهان شهرت دارند و هر گردشگری که به این شهر وارد میشود به دنبال آن است تا از این مکانهای تاریخی و فرهنگی بازدید کند. با این وجود تعدد جاذبه های گردشگری این شهر به گونه ای است که در تور خود برای تصمیم گیری در مورد برنامه گشت و گذار در شهر و مقاصد گردشگری ممکن است سرگردان شوید. ما در اینجا قصد داریم تا تعدادی از بهترین جاذبه های گردشگری این شهر را به شما معرفی کنیم تا در سفر خود بتوانید با فراغ بال به گشت و گذار در این شهر بسیار زیبا بپردازید. با ما همراه باشید.
1. کاخ بزرگ و وات فرا کیو (Grand Palace and Wat Phra Keaw)
در شهر بانکوک هیچ جاذبه گردشگری به اندازه کاخ بزرگ باعث حبس نفسهای گردشگران نمیشود. گردشگرانی که به این کاخ زیبا وارد میشوند میتوانند با یک تیر دو نشان را بزنند. چرا که درست در کنار این کاخ تاریخی و مهم یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر بانکوک به نام وات فرا کیو قرار دارد که درهای آن به روی همه گردشگران باز است. دیوارهای سفیدی که پیرامون این جاذبه گردشگری را فرا گرفته است آن را از مقابل چشمهای گردشگران پنهان نگاه داشته و تنها زمانی که از دروازه های آن عبور کنید متوجه وجود این بنای تاریخی میشوید. با گشت و گذار در این بنای تاریخی شما شاهد یکی از نمونه های شاخص معماری سنتی تایلند خواهید بود که با تعدادی از بناهای به نسبت تاریخی که تعداد آنها به بیش از 100 عدد می رسد احاطه شده است. اهمیت این بنای تاریخی به حدی است که باعث شده است در مناطق مسکونی مخصوص اروپاییان در شهر بانکوک شاهد به کارگیری المانهای الهام گرفته شده از این بنای تاریخی و همچنین کاخ بزرگ باشیم. اگر در تور تایلند خود از این جاذبه گردشگری بازدید کنید از نزدیک شاهد یکی از کاملترین نمونه های معماری کشور تایلند خواهید بود.
2. پارک لومفینی (Lumphini Park)
بدون شک پیاده راهی که طول آن دو نیم کیلومتر است باعث میشود که پارک لومفینی برای گردشگرانی که در
تور لحظه آخری خود از شهر بانکوک بازدید میکنند بزرگ به نظر برسد. با این وجود این پارک زیبا یکی از جاذبه های گردشگری مهم پایتخت تایلند است که منظره های زیبایی را در پیش روی گردشگران قرار میدهد. علاوه بر مسیرهای مخصوص پیاده روی و دوچرخه سواری، این پارک میزبان تعداد زیادی از ورزشهای گروهی و همگانی است که به صورت پیوسته در اینجا انجام میشود. در دریاچه پارک لومفینی قایقهای پدالی مختلف وجود دارند که گردشگران میتوانند با اجاره کردن آنها در این دریاچه زیبا به گشت و گذار بپردازند و منظره های زیبای آن را مورد کاوش قرار دهند. لازم به ذکر است شما در این پارک شاهد طراحی بخصوصی هستید که تا حدودی از فرهنگ چینی الهام گرفته است. گردشگرانی که به پارک لومفینی وارد میشوند از این نکته آگاه هستند که وارد یکی از زیباترین پارکهای شهری جهان شده اند که در ردیف جاذبه های گردشگری مهم کشور تایلند قرار دارد.
3. معبد وات فو (Wat Pho)
وات فو یا معبد بازیابی بودا به سبب مجسمه بزرگ بودایی که در قلب آن قرار دارد معروف است. این بنای عظیم مذهبی 46 متر طول و بیش از 15 متر ارتفاع دارد. به هر حال، آنچه که باعث شده است بازدید از این موزه برای گردشگران جذاب باشد مجسمه بزرگی است که از بودا در آن ساخته شده است و آن را به یک جاذبه گردشگری منحصر به فرد تبدیل کرده است. البته جذابیتهای این معبد به مجسمه بزرگی که در آن است محدود نمی شود، چرا که بیش از 400 نقاشی قدیمی و رنگارنگ از بودا نیز در این محل تاریخی و مذهبی نگهداری میگردد. از دیگر ویژگی های این جاذبه گردشگری میتوان به به پاویلیون چینی و همچنین مدرسه آموزش ماساژ تایلندی اشاره کرد.
4. بازار هفتگی چاتوچاک (Chatuchak Weekend Market)
متحیر کننده، شلوغ و پر سر و صدا تنها واژگانی هستند که میتوان به وسیله آنها بازار هفتگی چاتوچاک بانکوک را توصیف کرد. این رویداد هفتگی یکی از جاذبه های گردشگری بانکوک است که در تور تایلند خود هرگز نباید آن را از دست بدهید. این بازار هفتگی که بزرگترین یک شنبه بازار آسیا است و در آن هزاران فروشنده به فروش اجناس مختلف میپردازند. صنایع دستی هنرمندانه، روسری و دستمال گردنهای شمالی و صابونهای دست ساز از جمله وسایلی هستند که شما میتوانید در تور تایلند از این بازار به عنوان سوغات خریداری کنید. البته به یاد داشته باشید که چانه زدن بر سر قیمت بخشی از فرهنگ حاکم بر این جاذبه گردشگری بانکوک است و شما نیز بهتر است که در این بخش از تور تایلند خود به خوبی از این فرصت استفاده کنید تا اجناس را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

5. وات آرون (Wat Arun)
یکی از معابد بسیار مشهور شهر بانکوک که مورد توجه گردشگران قرار دارد وات آرون یا معبد پایینی نام دارد. این معبد زیبا در بخش قدیمی تونبوری و در کرانه غربی رودخانه چائو پاریا قرار دارد. این معبد نام خود را از شاه تاکسین اخذ کرده است که دستور ساخت این معبد را در پایین پایتخت داد. در این معبد پنج برج وجود دارد که آنها را به راحتی از کنار رودخانه میشود دید. این جاذبه گردشگری با تعداد زیادی از کاشیها و تزیینات رنگارنگی ساخته شده است که آن را شبیه یک اثر نقاشی زیبا کرده است. ما  به شما پیشنهاد میکنیم که در تور تایلند خود حتما از این اثر تاریخی و جاذبه های هنری آن دیدن کنید.

6. سوی کاوبوی (Soi Cowboy)
یکی از جاذبه های گردشگری شهر بانکوک بخش رد لایت است که به سبب نورافشانی ها و همچنین شور و شوق شبانه خود بسیار مشهور میباشد. این محله از شهر بانکوک به قدری سرزنده است که حتی در طول شب نیز میتوانید شاهد جمعیت بسیار زیادی در آن باشید. سوی کاوبوی محل قرارگیری تعدادی از رستوارنهای سنتی، اغذیه فروشیها و همچنین فروشگاههای کوچکی است که با قیمتی مناسب اجناس مورد نیاز گردشگران را تامین می­کنند.

7. مرکز هنری و فرهنگی بانکوک (Bangkok Art and Culture Center)
یکی از جدیدترین جاذبه های گردشگری کشور تایلند مرکز هنری و فرهنگی بانکوک نام دارد که میزبان تعدادی از بهترین آثار هنری و فرهنگی این کشور میباشد. اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که دوست دارند در سفر خود از گالریهای هنری بازدید نمایید و با فرهنگ محلی کشور میزبان خود آشنا شوید این جاذبه گردشگری را باید در صدر امکان مورد بازدید خود قرار دهید. مرکز هنری و فرهنکی بانکوک امروزه میزبان طیف گسترده ای از آثار بصری، نقاشیها، مجسمه ها و همچنین آفرینش های بصری است که از سرتاسر این کشور گردآوری شده است تا در پیش روی گردشگران و علاقمندان هنر قرار گیرد. در طراحی و ساخت این مرکز هنری به صورت گسترده ای بر روی معماری دوست دار محیط زیست تاکید شده است به گونه ای که بخش عمده­ای از نور مورد نیاز این مرکز از طریق کنترل نور طبیعی خورشید تامین میگردد. همچنین در این جاذبه گردشگری کافه، رستوران و کتابخانه هنری و همچنین فروشگاه صنایع دستی قرار دارد که به ارایه خدمات به بازدیدکنندگان  و گردشگران مشغول هستند. ساخت این گالری هنری در سال 1995 میلادی آغاز شد و در سال 2001 افتتاح شد و امروزه به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری و فرهنگی کشور تایلند و به خصوص شهر بانکوک به شمار میرود.

8. خیابان یائوارات (Yaowarat Road)
یائوارات نام خیابانی است که محله چینی های شهر بانکوک را به دو نیم تقسیم کرده است. این خیابان در سال 1891 میلادی و به طول یک و نیم کیلومتر ساخته شده است. گردشگرانی که از این خیابان تاریخی بازدید میکنند میتوانند از رستورانهای چنینی این محله که به سبب غذاهای خوشمزه و سنتی چین مشهور هستند دیدن کنند. اگر در هنگام غروب به این خیابان وارد شدید و دوست داشتید تا بهترین طعم غذاهای موجود در آن را بچشید تنها کافی است جمعیت را دنبال کنید و در هرجایی که جمعیت بیشتری منتظر خرید غذا بودند توقف کنید تا بتوانید یکی از غذاهای سنتی چین را امتحان کنید. به هر حال این محله به سبب میزبانی از یک جامعه گسترده از شهروندان چینی تبار از شهرت بسیاری برخوردار است؛ نوشیدنیهای سنتی چین، صنایع دستی الهام گرفته از چین، طب سوزنی و صد البته باشگاه های هنرهای رزمی چینی از جمله جاذبه های گردشگری این بخش از شهر بانکوک هستند.

9. سیام پاراگون (Siam Paragon)
اگر دوست دارید که بخشی از تور تایلند خود را به گشت و گذار در مراکز تجاری و خرید اختصاص دهید باید به مرکز خرید سیام پاراگون بروید. این مرکز خرید عظیم میزبان مهمترین و مشهورترین برندهای جهانی میباشد و شما میتوانید در اینجا طیف گسترده­ای از اجناس نظیر لباسهای ورزشی، جواهرات، تزیینات خانه و همچنین لوازم الکترونیک را خریداری کنید. در ساخت این مرکز تجاری مدرن به صورت گسترده ای از معماری مدرن الهام گرفته شده است که در نتیجه آن یک محیط زیبا و به شدت چشم نواز خلق شده است. در این مرکز خرید تعدادی رستوران و کافه مجلل قرار دارد که مکان بسیاری مناسبی برای استراحت، صرف غذا و همچنین لذت بردن از منظره جاذبه های گردشگری شهر بانکوک میباشد.

10. جاده خائو سان (Khao San Road)
اگر دوست دارید که در تور تایلند خود سوار یکی از سه چرخه های مشهور بانکوک شوید حتماب باید به خیابان خائوسان بروید. علاوه بر تعداد بسیار زیادی سه چرخه که به حمل و نقل مسافر و کالا مشغول هستند، در اینجا مجموعه ای از اغذیه­ فروشی های خیابانی و فروشگاه های ارزان قیمت وجود دارد که شانه به شانه خیابان انتظار گردشگران را می کشند. در اینجا شما اصلا نیاز نیست که نگران هزینه مواد خوراکی و یا قیمت اجناسی که به فروش میرسد باشید، زیرا هر آنچه که در اینجا وجود دارد با قیمتی بسیار ارزان در دسترس مشتریان است. بهترین ساعت برای بازدید از این جاذبه گردشگری ساعات ابتدایی شب است، زمانی که تعداد بسیار زیادی از ساکنان شهر بانکوک و همچنین گردشگران خارجی برای گشت و گذار به این بخش از شهر وارد میشوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Post Top Ad

Your Ad Spot

???????